Eίναι ξεκάθαρο πως οι «μικρομεσαίες επιχειρήσεις» δεν επενδύουν στο SEO, αφού μόλις το 17% επενδύουν πόρους σε αυτό και το 25% γενικότερα στο digital marketing. Επιπλέον το 71% επιλέγουν να ασχοληθούν μόνοι τους, αντί να το αφήσουν σε έναν ειδικό. Από αυτά καταλαβαίνουμε πως μία επιχείρηση που θα ασχοληθεί στρατηγικά και μεθοδευμένα αυτόματα έχει προβάδισμα (ως προς το SEO) από το 60-70% των ανταγωνιστών , χωρίς να αναπτύξει την πιο καινοτόμα μέθοδο στον κόσμο.
Συγκρίνοντας την αποδοτικότητα των social media σε σχέση με τις μηχανές αναζήτησης, με βάση το παρακάτω infographic, βλέπουμε πως η οργανική αναζήτηση είναι 3 φορές πιο αποδοτική από τα social media. Ακόμα μας λέει πως το Facebook, που είναι το ισχυρότερο social media από πλευράς χρηστών και marketing, παράγει το 61% των επισκεπτών συγκριτικά με όλα τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παρατηρούμε βέβαια πως το Instagram έχει ανέβει εξίσου και πώς αυτό το ποσοστό θα αλλάξει άμεσα. Το μυστικό για μια επιτυχημένη στρατηγική digital marketing είναι να παρατηρήσετε και να προβλέψετε τις τάσεις πριν τους ανταγωνιστές σου, έτσι λοιπόν, αυτή την στιγμή μπορείτε να επενδύσετε στο Facebook (με σίγουρα αποτελέσματα) και ταυτόχρονα σε κάποιο άλλο ανερχόμενο social media που να ταιριάζει πιο πολύ στην δραστηριότητα της επιχείρησης σας.
Το SEO λοιπόν επηρεάζεται από πολλές παραμέτρους. Φανταστείτε το σαν ένα test που όσο περισσότερα πράγματα κάνεις σωστά, τόσο καλύτερο βαθμό θα πάρεις. Ένα από αυτά τα κριτήρια είναι η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας μας, αφού το 40% των χρηστών κλείνει μια σελίδα αν αργήσει παραπάνω από 2 δευτερόλεπτα.
Αυτό ήταν το πρώτο μέρος του άρθρου, στο δεύτερο μέρος θα εστιάσουμε στις τακτικές και το mindset που πρέπει να ακολουθήσει μια μικρομεσαία επιχείρηση ώστε να αναπτύξει το «SEO Score» της.