Φαντάζομαι πως είναι προφανές στις μέρες μας, ποιο είναι το εργαλείο μπορεί να «εκτοξεύσει» μια επιχείρηση. Φυσικά μιλάμε για τις μηχανές αναζήτησης και γενικότερα για την ενεργή παρουσία της επιχείρησης μας στο διαδίκτυο.
 
Προσέξτε όμως! Όσο μπορούν οι μηχανές αναζήτησης να «εκτοξεύσουν», άλλο τόσο μπορούν να φανούν μοιραίες και να «θάψουν» την επιχείρηση μας μέσα στους τόνους πληροφοριών που περιέχουν. Συνεπώς θα πρέπει να αναπτύξουμε στρατηγικές SEO (Search Engine Optimization), προκειμένου να ξεχωρίσουμε και να πετύχουμε «κίνηση» στον ιστότοπο μας.
 
Σε όποιο στάδιο και αν είναι η επιχείρηση μας στο SEO, αξίζει να δούμε τα παρακάτω στατιστικά του infographic που ακολουθεί.
 
Παρατηρούμε λοιπόν ότι το 81% των χρηστών, αυτή τη στιγμή, προτιμούν το Google στο οποίο γίνονται πάνω από 57.000 αναζητήσεις το δευτερόλεπτο. Αυτό σημαίνει πως το 90% του χρόνου και των πόρων που θα αφιερωθούν, πρέπει να είναι βασισμένο στην Google.
 
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στατιστικό είναι πως το 89% των χρηστών ξεκινούν τις αγορές τους από την μηχανή αναζήτησης. Μόλις το 20% κατεβαίνει για να δει όλα τα αποτελέσματα της 1ης σελίδας. Ενώ το 65% κοιτάνε τα πιο σωστά αποτελέσματα με βάση αυτό που αναζήτησαν. Όλα τα παραπάνω μας δείχνουν πως στόχος μας είναι να μπούμε στις πρώτες 3 οργανικές θέσεις, όταν ο χρήστης αναζητεί την υπηρεσία που η επιχείρηση μας προσφέρει.
 
Infographic for SEO (1)

Eίναι ξεκάθαρο πως οι «μικρομεσαίες επιχειρήσεις» δεν επενδύουν στο SEO, αφού μόλις το 17% επενδύουν πόρους σε αυτό και το 25% γενικότερα στο digital marketing. Επιπλέον το 71% επιλέγουν να ασχοληθούν μόνοι τους, αντί να το αφήσουν σε έναν ειδικό. Από αυτά καταλαβαίνουμε πως μία επιχείρηση που θα ασχοληθεί στρατηγικά και μεθοδευμένα αυτόματα έχει προβάδισμα (ως προς το SEO) από το 60-70% των ανταγωνιστών , χωρίς να αναπτύξει την πιο καινοτόμα μέθοδο στον κόσμο.

Infographic for SEO (2)

Συγκρίνοντας την αποδοτικότητα των social media σε σχέση με τις μηχανές αναζήτησης, με βάση το παρακάτω infographic, βλέπουμε πως η οργανική αναζήτηση είναι 3 φορές πιο αποδοτική από τα social media. Ακόμα μας λέει πως το Facebook, που είναι το ισχυρότερο social media από πλευράς χρηστών και marketing, παράγει το 61% των επισκεπτών συγκριτικά με όλα τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παρατηρούμε βέβαια πως το Instagram έχει ανέβει εξίσου και πώς αυτό το ποσοστό θα αλλάξει άμεσα. Το μυστικό για μια επιτυχημένη στρατηγική digital marketing είναι να παρατηρήσετε και να προβλέψετε τις τάσεις πριν τους ανταγωνιστές σου, έτσι λοιπόν, αυτή την στιγμή μπορείτε να επενδύσετε στο Facebook (με σίγουρα αποτελέσματα) και ταυτόχρονα σε κάποιο άλλο ανερχόμενο social media που να ταιριάζει πιο πολύ στην δραστηριότητα της επιχείρησης σας.

Το SEO λοιπόν επηρεάζεται από πολλές παραμέτρους. Φανταστείτε το σαν ένα test που όσο περισσότερα πράγματα κάνεις σωστά, τόσο καλύτερο βαθμό θα πάρεις. Ένα από αυτά τα κριτήρια είναι η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας μας, αφού το 40% των χρηστών κλείνει μια σελίδα αν αργήσει παραπάνω από 2 δευτερόλεπτα.

Αυτό ήταν το πρώτο μέρος του άρθρου, στο δεύτερο μέρος θα εστιάσουμε στις τακτικές και το mindset που πρέπει να ακολουθήσει μια μικρομεσαία επιχείρηση ώστε να αναπτύξει το «SEO Score» της.

Infographic for SEO (3)